torsdag 24 oktober 2013

Det är vår...halleluja!

Det är vår igen... i sen oktober månad. Ute är det 13 grader i skuggan kl 16, fåglarna kvittrar, solen lyser starkt och värmer, ljumma vårvindar friskar tafatt med de få guldgula eldröda skimmrande löv som hänger kvar... och jag känner mig pånyttfödd, glad och varm. En inre och yttre värme fyller min kropp med vällust och glädje. Jag drar in vårluften djupt ner i mina lungor och känner mig kluven inför väderundret.
Jag har börjat dansa balett igen efter 35 års uppehåll och tro det eller ej men det var hur härligt som helst, skönt och nyttigt. Nyttigt för kroppen och för hjärnan. Härligt att uppleva dansen och musiken igen, tänja kroppen och använda alla muskler på ett kontrollerat sätt och nyttigt för hjärnan att snappa upp och lära in kombinationer vilket inte var så lätt efter år av inaktivitet på området. Underbart att dansa efter orgelmusikspel av duktig pianist. Det kan knappast bli bättre...och så dessa underbara dansanta människor som sprider glädje kring sig.
Shanti och jag har också börjat med agility vilket jag tror han kommer trivas med. Första tillfället var kul och spännande och nu ska vi träna själva till nästa gång vi ses i gruppen igen.

Jag tog en bild från en morgonpromenad på lilla Essingen där ett träd hade bäverspår. Det finns alltså bäver även på Lilla Essingen liksom på Kungsholmen förutom kaniner, harar, en räv har jag sett, rådjur, igelkottar, alla råttor förstås, fåglar, katter, hundar med mera. Kungsholmen är i sin fulla prakt nu på hösten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar