måndag 10 juli 2017

Mirakel i vardagen!

Någon mer än jag som kan gå genom spärren med visitkort i stället för SL kort?! Det hände mig idag. Jag hade varit på en hundrastgård i närheten av mitt arbete och där hittat reklam för gratis bajspåsar bajspasar.net uppsatta i en plastficka på ett träd så jag tog några med mig för att dela ut till hundvänner hemma. När jag skulle gå genom spärren till T-banan för att åka hem efter arbete med Shanti på äldreboendet, stoppade jag ner handen i fickan med hundgodis som jag alltid har där i en liten väska, näsdukar, SL kortet och visitkorten vilka jag hade glömt bort att jag tagit. Jag närmade mig spärren och gick igenom som jag brukar men när jag skulle stoppa ner SL kortet igen såg jag att jag hade tagit upp visitkorten som låg tillsammans. Kvar i fickan låg SL kortet. Jag hade alltså öppnat SL spärren med visitkorten. Någon som kan förklara det? Min förklaring är att när vi är övertygade om något och handlar utan att tänka (använda sinnet), utan att anstränga oss eller pressa oss, så kan tankens kraft klara vad som helst. Jag var övertygad om att jag hade SL kortet i handen. Ni som känner mig vet att jag inte skulle hitta på en sådan berättelse. Ni vet att jag talar sanning. Jag tycker det är häftigt att tankens kraft är så kraftfull. Vi har en stark förmåga att påverka våra liv, kanske långt mer än vi tror. Vi har alla inre styrka, kraft och möjlighet att styra och förändra bara vi tror på att det är möjligt. Vår inre vägledning och guidning kan hjälpa oss om vi lyssnar in vad vi vill, önskar och mår bra med och vågar tro på att förändring i våra liv är möjlig.

1 kommentar: