tisdag 10 september 2013

Bli blodgivare du också

Igår lämnade jag blod på Blodcentralen vid Fridhemsplan. Det var den 22:ra gången och varje påse blod kan nyttjas av tre personer så då kan ni räkna ut hur många jag har hjälpt och räddat. Det känns hur bra som helst när man tänker på att man kan ge liv med sitt eget liv. Det är också väldigt trevligt på Blocentralen dit jag går. Personalen är trevlig och serviceinriktad och man kan fika, äta mat, läsa tidningar, tillgång till internet finns och du får en present när du lämnat blod. Jag har sparat på koppar och skålar från Rörstrand och har nu fyra skålar och åtta muggar. De är i olika färger och jättefina. Men jag har under årens lopp även fått andra presenter också. Det är verkligen värt att lämna blod både för din medmänniskas skull och för din egen. Blod behövs och du gör en stor insats!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar