söndag 22 september 2013

Tyresta nationalpark



 
Igår var jag, Karin -flickornas faster och Shanti i Tyresta nationalpark denna sköna indiansommardag och vandrade Bylsjöslingan 6 km. Men först tog vi en fika på cafét vid Tyresta by där de också har en gemytlig liten lanthandelsbod, korvgrillning och hästar. Jag åt pannkakor med vispgrädde och sylt och Karin tog en macka mums fili baba! Sen promenerade vi slingan som gick genom vacker orörd skogsmark. Det doftade frisk skog och solen värmde titt som tätt och mot slutet av slingan, eller början beroende på vilket håll man går, uppenbarade sig sjön. Det var många som hade tagit sig till nationalparken denna underbara dag. Jag hade Shanti kopplad hela tiden i långt koppel, det kanske man behöver i en nationalpark men jag hittade inga notiser om det på hemsidan. Jag hittade heller ingen svamp men letade inte så länge. Det fina var att gå där i skogen, känna doften och lugnet och ha tiden.
Det finns många leder att gå och det är ett vackert och stilla område, fint för barnfamiljer med anpassade promenadvägar för barnvagn och grillplatser. En fin utflyktsort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar