torsdag 19 september 2013

Oh, happy day!

Igår var en härlig dag. Shanti och jag skulle för första gången ha en grupp på ett äldreboende. En grupp av äldre damer och herrar cirka 10 stycken som gillar hundar skulle närvara och tanken var att vi skulle se vad vi kunde göra tillsammans. Om det visade sig att det fungerade bra skulle de kanske anställa oss. Vi kom i god tid, en kvart innan och där var redan två damer som väntade. När de såg Shanti blev de exalterade och tog genast kontakt med honom och han med dem. Jag hälsade också och ställde sedan iordning stolar i en cirkel på sjukgymnastiken. Så småningom kom det fler och fler deltagare, personal och en sjuksköterska som hade fått i uppdrag att ta bilder. Det blev en mycket lyckad timme med mycket skratt och glädje, där vi visade konster Shanti och jag, han lekte med besökarna med olika leksaker och de skojade tillbaka med honom, gav honom godis, gömde leksaker på sig själva som han fick leta efter och höll varandra aktiverade hela tiden.

Jag var mycket nöjd efter timmen och fick höra av personalen att de var imponerade. Shanti hade varit superduktig, engagerad och intresserad, en superkille! De skulle höra av sig! :)

Efter det hade jag en individuell träff med en dam som helt enkelt älskar Shanti, säger hon och blir helt förändrad då vi kommer, glad och pigg, känner inte av smärtan i kroppen eller tristessen och ensamheten. Shanti gör en enorm skillnad för henne och jag gläds oerhört och tycker det är så roligt att träffa henne.

På kvällen hade jag kör i Korskyrkan. Vi sjunger gospel, visor och annat och det är helt enkelt underbart att sjunga igen efter sommarens uppehåll. Jag har sjungit i kören i ett år nu efter många år av uppehåll från köraktiviteter då annat fått ta plats i mitt liv. Jag är glad att jag har satt igång igen, för jag mår bra när jag får sjunga. Jag mår också bra av att skriva och det har jag gjort i flera år nu och av att måla vilket jag inte kommit igång med igen efter att jag skaffade Shanti. Har helt enkelt inte prioriterat det ännu.

På väg från Korskyrkan tittade jag efter sms och hade fått ett sms med bild på mitt nyfödda barnbarn en son till min yngre son - den förstfödde. Det var en underbar nyhet och en mycket harmonisk bild på son och sonson och jag bubblade av lycka.

Det var verkligen en superdag, full av glädje och lycka och jag kände mig så nöjd med dagen. På kvällen var vi väldigt trötta och sov länge dagen därpå Shanti och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar